دانستنی

انواع برند کتونی جردن

lazy

تو این مقاله میخواییم انواع برند کتونی جردن رو باهم یاد بگیریم.

مه چیز از جردن وان (airjordan 1) شروع شد کتونی که همچنان ترند بازار هست و چندین سال هست که بازار کتونی رو دراختیار داره.

بعید هست که جوان یا نوجوان باشید و کتونی های جردن به گوشتون نخورده باشه یا یکی از مدل های جردن (jordan) رو نداشته باشید. به قدری این کار معروف شد که در رنگ بندی های مختلف عرضه شد و هر روزه به محبوبیت جردن اضافه شدو تمام سلایق رو دربرگرفت . با گذشت سال ها و محبوبیت بالای جردن وان ، کمپانی نایک تصمیم گرفت که هر ساله مدل جدیدی از جردن رو عرضه کنه که در این مقاله به بررسی مدل های مختلف جردن میپردازیم.

کفش جردن 1 - کفش airjordan 1

lazy

airjordan1 اولین کار جردن هست که در سال 1985 به بازار عرضه شد. تا به الان محبوب ترین مدل نایک هست که در رنگ بندی و ترکیب رنگ مختلف به بازار عرضه شد. airjordan1 امروزه هم بدون ساق و هم ساقدار در بازار موجود است.

2 - کفش ایرجردن 2 - airjordan2

lazy

کفش ایرجردن2 (airjordan2) در سال 1986 به بازار عرضه شد . سری دوم ایرجردن از طراحی فوق العاده لاکچری برخوردار بود بطوری که تو مواد مصرفی رویه کتونی از پوست مارمولک مصنوعی استفاده شده؛ کاملا مشابه کار های گران قیمت نایک!

3- کفش نایک جردن 3- AIR JORDAN III

lazy

و اما میرسیم به AIRJORDAN 3 این کار در سال 1988 توسط کمپانی نایک معرفی شد . این کتونی نسبت به مدل قدیمی جردن یعنی AIRJORDAN 3 سروصدای بیشتری داشت و دوباره مدل جردن رو سر زبون ها انداخت. طراح معروف تینکر هتفیلد طراحی این مدل رو به عهده گرفت . سری سوم جردن در دهه 80 و در زمان خودش به خاطر طراحی مدرنی که داشت یکتاز زمانه خودش بود در طراحی این کار برای اولین بار آرم نایک از بغل و حاشیه های کتونی حذف شده بود

ایر جردن 4 - AIR JORDAN 4

lazy

ایرجردن 4 در سال 1989 تولید و روانه بازار شد از این کتونی جردن تو فیلم DO the right thing استفاده شد و اولین کفش های ایرجردن بود که رنگ تماما سفید pure mony در سال 2006 عرضه شد و همچنین اولین کفش جردن بود که میتونست با توجه به ترجیحات خاص کاربر سفارشی سازی بشه با استفاده از سیستم پشتیبانی قوی که راه اندازی کرده بودن.

نایک ایر جردن 5 - AIR JORDAN V

lazy

Air Jordan V که با الهام از جت جنگنده WW2 Mustang طراحی شد در سال 1990 به بازار عرضه شد. این کفش کتانی دارای چرم و نبوک صاف، کناره های مشبک و شکل دندان کوسه در قسمت میانی است. پوشیدن این کفش ها توسط ویل اسمیت باعث محبوبیت بیشتر این کفش‌های کتانی جردن شد.

کفش جردن نایک 6 - AIR JORDAN 6

321321

کفش جردن Air Jordan VI در سال 1991 به بازار عرضه شد و سرعت و عملکرد عالی را ارائه داد. تمام جزئیات برای بهینه سازی بازی در نظر گرفته شده است. ظاهرا طراحی این کفش ورزشی از پورشه 911 مایکل جردن الهام گرفته شده است. این ستاره اولین عنوان قهرمانی خود را با این کفش بدست آورد.

کتونی جردن 7 - AIR JORDAN VII

lazy

Air Jordan VII اولین کفشی بود که در سال 1992 عرضه شد و از برند نایک استفاده نکرد. MJ با این کفش‌های ورزشی Air Jordan VII به عنوان قهرمان NBA، MVP فینال و MVP شناخته شد و به ایالات متحده کمک کرد تا در بازی‌های تابستانی بارسلونا ۱۹۹۲ طلا کسب کند. این یکی از محبوب ترین کفش های جردن است که تا کنون عرضه شده است.

کتونی جردن نایک 8 - AIR JORDAN 8

lazy

کفش Air Jordan VIII در سال 1993 به بازار عرضه شد. یکی از بارزترین کفش‌های کتانی در سری کفش‌های مایکل جردن است که از توری های متقاطع استفاده می کند. قطعا این کفش انتخاب ایده آلی برای علاقمندان به کفش های سبک دهه 90 و کسانی که به دنبال چیزی متفاوت هستند، خواهد بود.

کفش جردن 9 - AIR JORDAN IX

lazy

Air Jordan IX در سال 1993 به بازار عرضه شد. این کفش در دوره ای وارد بازار شد که مایکل جردن از بسکتبال دست کشید و به جای آن در لیگ برتر بیسبال تلاش کرد. در نتیجه، این کفش ورزشی شبیه یک cleat بیسبال است. همچنین استفاده از نوشته های ژاپنی در قسمت زیره نفوذ کفش های جردن به بازار جهانی را نشان می دهد.

و با استفاده از طراحان گرافیک است.

کتونی نایک جردن 10 - AIR JORDAN X

lazy

Air Jordan X در سال 1994 عرضه شد. این کفش به مناسب دهیمن سال همکاری مایکل جردن و نایک و همچنین به مناسب بازنشستگی موقت مایکل حردن از بسکتبال برای پیوست به MLB عرضه شد. به دلیل طراحی سبک و ترکیبی از چرم و نایلون محصولی جذاب است.

کفش جردن نایک 11 - AIR JORDAN XI

lazy

یکی دیگر از طراحی های متحول کننده به کفش جردن 11 یا Air Jordan XI مربوط می شود که در می 1995 به بازار عرضه شد. رنگ سفید و مشکی این کفش باعث محبوبیت بیشتر کفش های جردن شد. یکی از محبوب ترین تکرارهای این مدل در حال حاضر 11 Cool Grey است.

کفش نایک جردن 12 - AIR JORDAN 12

lazy

همه کفش های جردن به لطف مردی که در پشت این برند قرار گرفته است با استقامت خوبی همراه است. Air Jordan XII یکی از کفش هایی است که در سال 1996 به بازار عرضه شد. اینها کفش هایی هستند که مایکل جردن در جریان بازی سال 1997 پوشید و توانست 38 امتیاز کسب کند. یکی از ویژگی های برجسته این محصول طراحی الهام گرفته از پرچم ژاپن و چرم طرحدار زیبایی است که دارد.

کتونی نایک جردن 13 - AIR JORDAN 13

lazy

کفش Air Jordan XIII در سال 1997 به بازار عرضه شد. این کفش کتانی بدون شک لوکس به نظر می رسد. با توجه به اینکه جردن در اوج شهرت خود از این کفش استفاده کرد، Air Jordan XIII محبوبیت زیادی پیدا کرد. زیره کفش از پنجه پلنگ الهام گرفته است و هولوگرام هایی در پایین و مچ پا وجود دارد که نشان دهنده چشمان درخشان پلنگ است.

کفش جردن 14 - AIR JORDAN 14

lazy

Air Jordan XIV در سال 1998 به بازار عرضه شد. این کفش طراحی خود را از شکل و سبک MJ’s Ferrari 550M بدست آورد. لوگوی Jumpman حدود 14 بار روی این کفش ورزشی ظاهر شده است که اشاره به این موضوع دارد که چهارمین سری از کفش های جردن است.

جردن ایر 15 - AIR JORDAN 15

lazy

Air Jordan XV در سال 1999 میلادی به بازار عرضه شد. در این زمان بود که جردن طراحی کفش های خود را به سمت طراحی شیک و نامتعارف تغییر دارد. طراحی این کفش که از جت جنگنده X-15 ناسا الهام گرفته شده است گوی سبقت را از نسخه های دیگر می گیرد. XV آخرین کفش ورزشی بود که توسط تینکر هتفیلد طراحی شد.

ایر جردن 16 - AIR JORDAN 16

lazy

کفش جردن Air Jordan XVI در سال 2001 به بازار عرضه شد. این کفش دارای طراحی مد روز است. در حالی که مایکل جردن در این سال رئیس جمهور و مالک جزئی واشنگتن ویزاردز بود به عنوان یک کفش کتانی در نظر گرفته شد که می تواند هم در دادگاه و هم در اتاق هیئت مدیره پوشیده شود.

کفش نایک ایر 17 - AIR JORDAN 17

lazy

Air Jordan XVII در سال 2002 به بازار عرضه شد. AJ XVII که برای نشان دادن بازگشت بسیار مورد انتظار جردن به بسکتبال برای فصل 2001-2002 NBA تولید شد دارای بالاترین قیمت در بین کفش های جردن بود.

کفش ایر جردن 18 - AIR JORDAN XVIII

lazy

کفش Air Jordan XVIII در سال 2003 به بازار عرضه شد و یکی از جالب ترین و جذاب ترین کفش های کتانی است که جردن در آخرین خداحافظی اش در سال 2003 در واشنگتن پوشید. طراحی این کفش به علاقه جردن به ماشین های فوق سریع اشاره دارد.

کفش جردن نایک 19 - AIR JORDAN XIX

lazy

Air Jordan XIX در سال 2004 به بازار عرضه شد. این کفش در قسمت بالای خود از توری مشبک استفاده می کند و سمبل کناری آن نشان می دهد که یک کفش بسکتبال است. این محصول به دلیل پشتیبانی ساقه و کفی یکی از راحت‌ترین و بهترین کفش‌های جردنی است که می توانید خریداری کنید.

کتونی نایک جردن 20 - AIR JORDAN XX

lazy

Air Jordan XX در سال 2005 به بازار عرضه شد. AJ XX که برای بزرگداشت بیستمین سالگرد برند جردن طراحی شده است، دارای بیش از 200 نماد حک شده در قسمت بالایی است که خلاصه ای از زندگینامه مایکل جردن است، 69 فرورفتگی در امتداد کناره ها اشاره ای به بالاترین امتیاز او در بازی ها دارد.

نایک ایر جردن 21 - AIR JORDAN XX3

lazy

Air Jordan XX3 در سال 2008 به بازار عرضه شد. بهترین کفش ورزشی برای طرفداران سرسخت جردن است، دوخت آن نشان‌دهنده الگوی DNA مایکل جردن است. به عنوان بخشی از روند کفش‌های کتانی سازگار با محیط زیست، XX3 با کمترین میزان سموم، ضایعات ساخته شده است.

کتونی جردن 22 - AIR JORDAN XX8

lazy

Air Jordan XX8 در سال 2013 به بازار عرضه شد. این یک کفش کتانی نمایشی است که تا حدی الهام گرفته از چکمه‌های رزمی نظامی و طراحی واکنش‌پذیر با رویه‌ای انعطاف‌پذیر و در عین حال پایداری عالی است

نایک جردن 23

lazy

نسخه Retro Air Jordan XX3 به دلیل ظاهر و کیفیت مواد به کار رفته بر روی آن مورد تحسین بسیاری قرار می گیرد. اما برخی از خریداران به این نکته اشاره می کنند که این کفش کمی گران است. همچنین کسانی هستند که می گویند اگرچه این کفش هنوز هم به وعده های خود عمل می کند، اما گزینه های بهتری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *