دانستنی

همه چیز درمورد هودی بدانیم

lazy

ویژگی های هودی

  • هودی شباهت زیادی به ژاکت و سویشرت دارد و تنها تفاوت آن این است که کلاه دار است.
  • جنس هودی ها معمولا، دورس، پلی استر، پشمی، تدی، مخمل،کبریتی نخ و پنبه با لایه داخلی پشم و یا بدون لایه داخلی است. البته اکنون تنوع هودی ها رو به افزایش بوده و در جنس های مختلف دیگر هم تولید و عرضه می شود.
  • هودی ها معمولا جلو بسته و جیب دار هستند. اما مدلهای جلوباز، زیپ‌دار، دکمه دار با جیب و بدون جیب نیز در بازار موجود است.
  • معمولا کلاه هودی­ها با یک بند تنظیم می شود. در واقع هودی ها همون سویشرت کلاه دار خودمان هستند.
  • قد و سایز هودی ها متفاوت است. معمولا به هودی های کوتاه هودی کراپ نیز می گویند. از مدل های بلند آن به عنوان مانتو هم می توان استفاده کرد.
  • در بین کودکان، خانم ها و آقایان به خصوص نوجوانان این مدل لباس خیلی پرطرفدار بوده و انواع مدل های مردانه و زنانه و اسپرت آن در بازار موجود است.
  • این محصول به صورت ساده و تک رنگ و یا با چاپ های مختلف در بازار موجود است. علاوه بر این امروزه این محصول به صورت ست با شلوار نیز خیلی پرطرفدار است.

آشنایی با انواع هودی

  • هودی زیپ دار: این مدل هودی ها از وسط زیپ دار هستند. این مدل هودی برای چند لایه لباس پوشیدن مناسب تر هستند.
  • پلیور هودی: مدلهای جلوبسته که بندهایی در کلاه دارند و می توان تنگی و گشادی کلاه را با آن تنظیم کرد. این مدل هودی ها پرطرفدار هستند و آنها را بیشتر می شناسیم.
  • هودی با زیپ نیمه: معمولا در این مدل یک زیپ از کلاه شروع شده و تا پایین سینه ادامه دارد. وجود این زیپ پوشیدن این لباس را راحتتر می کند.
lazy

مزایای پوشیدن هودی

  • گرم نگه داشتن: هودی ها مناسب پاییز و زمستان هستند. این محصول معمولا از پارچه دورس تهیه می شود. این پوشاک از جنس پارچه گرم و در عین حال سبک است. معمولا هودی ها را هم می توان زیرشان یک لباس دیگر پوشید و هم روی آن ها می توان کاپشن، کت یا بارانی پوشید.
  • کاربردی بودن: معمولا هودی ها را با هر لباسی می توان پوشید. تنها نکته ای که در استایل همراه با هودی باید توجه کرد این است که از پوشیدن کاپشن کلاه دار خودداری کنید. پوشیدن هودی ها با ژیله، پافر،بارانی، کت چرم، بارانی، پالتو و هر چیزی که شما فکرش را بکنید زیبا است. هودی از آن دسته پوشاکی است که خیلی پر کاربرد است و به نظر نمی رسد که حالاحالاها هم خیال از مد افتادن داشته باشد.
  • راحتی: هودی ها از پارچه دورس و نخ پنبه هستند و پوشیدن این لباس حس راحتی و نرمی دارد.
  •  

انتخاب صحیح هودی

معمولا پوشیدن هودی های زیپ دار ساده تر و راحت تر است. می توانید زیر این مدل هودی، تی شرت و پیراهن هم بپوشید و رنگ آن را با هودی خود همخوان انتخاب کنید. جنس های نخ پنبه برای فصل پاییز و بهار مناسب تر از جنس دورس است و برای هوای سردتر از هودی های دورس و نخ پنبه ای که که لایه داخلی پشم دارند می توان استفاده کرد.  هودی ها علاوه بر این که مانع از جذب رطوبت زیاد می شوند، فوق العاده راحت و سبکند و باعث می شود هوا در آن ها به راحتی در گردش باشد.

جنس های دیگر هودی، پلی استر و یا ترکیب نخ و پلی استر است. هودی هایی با جنس پلی استر معمولا سبک تر از هودی های نخی هستند.

انتخاب هودی مناسب اندام

برای اندام های کوچک و متناسب، هودی هایی با سایز متوسط مناسبند که نه گشاد باشند نه تنگ. هودی های خیلی گشاد شما را خیلی درشت و چاق نشان می دهد و هودی های تنگ شما را ریزنقش می کند. اگر اندام شما چاق و پر است نباید هودی تنگ یا اسلیم فیت را انتخاب کنید،در این حالت هودی های کمی گشادتر برای شما مناسب تر است. البته اگر قد شما کوتاه است هودی های گشاد نیز مناسب شما نیستند.

البته نظر در هر صورت نظر شما است و در هر اندامی و با هر لباسی می توان حس زیبایی و عزت نفس داشت. هودی از آن دسته پوشاکی است که خیلی پر کاربرد است و به نظر نمی رسد که حالاحالاها هم خیال از مد افتادن داشته باشد.

شستشو و نگهداری از هودی ها

برای جلوگیری از آب رفتن و پرز شدن هودی باید هودی را به درستی شستشو دهید. بهترین گزینه برای هودی ها خشک‌شویی است. بهتر است از شستشوی طولانی مدت خودداری کرده و این لباس را با روش درستی شستشو دهید. هودی ها معمولا از جنس نخ پنبه، دورس و پلی استر هستند. این جنس پارچه ها در صورت نگهداری صحیح سال ها برای شما می ماند

شستشو با ماشین لباسشویی: هنگام شستشو با ماشین از مایع شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. مایع شوینده از پودرهای شستشو نرم تر بوده و به بافت لباس آسیب نمی رسانند. از شوینده های حاوی مواد سفید کننده اجتناب کنید. استفاده از آب داغ و دور تند خشک کن هنگام شستشو این پوشاک توصیه نمی شود.

شستشوی هودی با دست: برای شستشوی با دست یک ظرف را پر از آب کنید. مقداری مایع شوینده به آن اضافه کنید و هودی را برعکس کنید. هودی را نیم ساعت درون آب قرار دهید. سپس به آرامی و بدون فشار زیاد آن را شستشو دهید. بعد از خارج شدن آب اضافی آن را روی یک سطح مسطح در هوای آزاد، پهن کنید تا خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *